Gymnastics

FLEXIBILITY • STRENGTH • COORDINATION • BALANCE

De naam Gymnastics verraadt het onderwerp van deze training al: turnen! We richten ons binnen de training op twee onderdelen: de sport turnen en de functionele bewegingen die worden uitgevoerd met je lichaamsgewicht. Denk hierbij aan jezelf optrekken, klimmen, springen, op je handen staan en koprollen. Een les waarbij je de eindeloze mogelijkheden van je lichaam ontdekt! Maar dan wel op een veilige manier en met de juiste techniek.

Wat biedt de training mij in mijn dagelijkse leven en sport?

CrossFit Gymnastics verwijst ten eerste naar turnen, een jurysport waarbij je wordt beoordeeld op de moeilijkheidsgraad van de oefening en de uitvoering. In turnen moet je het ‘gewone’ ongewoon goed doen om het verschil te kunnen maken: doing the common uncommonly well.

Daarnaast verwijst de term gymnastics naar alle functionele bewegingen die je met je lichaamsgewicht uitvoert. In deze les verbeter je jouw techniek van de gymnastische bewegingen en train je jouw core. Deze les mag je dus niet missen!

Past CrossFit Gymnastics bij mij?

Je kunt niet touwklimmen dus de training CrossFit Gymnastics is niks voor jou? Wij bewijzen je het tegendeel. Niet alleen onze trainers, maar ook alle andere leden ondersteunen je bij elke oefening. Met de motivatie van de groep stap jij uit je comfort zone en behaal je meer dan je voor ogen hebt!

Er zijn een aantal voordelen te benoemen. Gymnastics geeft je meer bewustzijn en controle over je lichaamshouding. Als je je lichaam steeds beter leert controleren gaat het tillen van externe gewichten ook steeds beter. Maar deze controle maakt je juist ook meer flexibel. Steeds meer mensen worden minder flexibel door minder beweging gedurende de dag. Denk aan banen waarbij veel achter het bureau wordt gewerkt. Deze stijfheid kan je hinderen tijdens activiteiten in het dagelijks leven.

Om de training aan te laten sluiten op jouw doelen hebben we onderscheid gemaakt in level I en level II trainingen.

Ons allernieuwste lid zijn?

Tof dat je bij ons wilt komen sporten! Schrijf je hieronder via SportBit in voor een persoonlijk gesprek met een van onze trainers.

Schrijf je in voor een intake

Gymnastics level I

Tijdens deze training focussen we op de basis skills kracht, lenigheid en coördinatie. Veel oefeningen voeren we uit op pure kracht (strict). Of je nou beginner bent of ver gevorderd, iedereen wil toch sterker worden? Tevens zijn lenigheid in heel je lichaam en stabiliteit in je romp (core-stability) basisvaardigheden die je voor alle oefeningen binnen CrossFit Gymnastics nodig hebt om efficiënter te bewegen. Het maakt gevorderde bewegingen zoveel makkelijker waardoor de kans op blessures weer minder wordt.

We leren je zwaaitechnieken zoals we gebruiken in een kipping pull up, kipping toes to bar of kipping handstand push up. Ook de basis van het touwklimmen of het maken van een handstand.

Gymnastics level II

Ook tijdens deze training blijven we werken aan kracht, lenigheid en coördinatie. Maar we gaan een stapje verder! In stappen werken we toe naar gevorderde oefeningen. Oefeningen waar we naartoe werken komen meestal directer uit de sport turnen en calisthenics dan de oefeningen die we tijdens Gymnastics level I behandelen.

In deze les moet je denken aan vloeroefeningen zoals een explosieve push up, koprol, radslag, arabier, vrijstaande handstand, handstand lopen, handstand heffen, de stut etc. Maar ook oefeningen in de ringen en aan de rekstok zoals een explosieve pull up, de muscle-up, butterfly pull up, front lever, back lever, human flag, back kip, front roll to support en back roll to support.

Benieuwd naar het tarief?

Rooster Gymnastics

7:00
8:00
9:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
Ma
GYM
Di
GYM
GYM
Wo
GYM
Do
GYM
Vr
GYM
Za
Zo