Algemene voorwaarden CrossFit YouAct
- Onder CrossFit YouAct wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, de eigenaren, werknemers, zelfstandige ondernemers en/of vrijwilligers ingezet door CrossFit YouAct.
- Het lid, de deelnemer en/of koper van een bepaalde dienst of product bij CrossFit YouAct wordt in deze algemene voorwaarden getutoyeerd.
Verklaring
- Door het afnemen van een dienst of product bij CrossFit YouAct verklaar je akkoord te zijn met de voorwaarden en regels zoals hieronder staat beschreven.
- Bij minderjarigen (onder de 16 jaar) is toestemming van een ouder of een andere wettige vertegenwoordiger verplicht.
Schade- en aansprakelijkheid
- CrossFit YouAct aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade, verlies en/of diefstal van jouw eigendommen.
- CrossFit YouAct aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor aan jou geleden persoonlijk- of lichamelijk letsel en daaruit voortvloeiende schade.
- Jij verklaart hierbij dat het onderhavige sportonderricht, voedings- of leefstijladvies uitsluitend en alleen zal ontvangen voor eigen rekening en risico. Derhalve zullen alle kosten van enig ongeluk, ongeval en/of letsel in de ruimste zin des woord geheel door jou worden gedragen.
- Je bent je ervan bewust dat het beoefenen van bepaalde takken van sport risico’s met zich meebrengt en dat je eventuele (vervolg-)schade die ten gevolge beoefening van enigerlei tak van sport kan ontstaan, voor eigen risico neemt.
- Je zal CrossFit YouAct geheel en volledig vrijwaren voor alle aanspraken van derden in de ruimste zin des woord.
Gezondheidsverklaring
CrossFit YouAct verwacht dat je voldoende gezond bent om de trainingen te kunnen volgen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen van eventuele medische toestemming om te gaan sporten bij CrossFit YouAct of daarbuiten. CrossFit YouAct voert daar geen controle op uit en gaat bij verschijnen op een training uit van een goede gezondheid. Bij twijfel ben je verplicht om alvorens de overeenkomst met CrossFit YouAct of ten tijde van de overeenkomst een erkend arts of therapeut te raadplegen. Gedurende de duur van de overeenkomst ben je verplicht pijn(en), onbehagen, abnormale vermoeidheid en/of veranderingen in de lichamelijke conditie voor, tijdens alsook na de training te melden bij CrossFit YouAct.
Blessures en ziekte
Personal Training/ Personal Nutrition Coaching
- Ben je binnen 24 uur voor aanvang van je afspraak of training plots ziek (buikgriep, koorts etc.) of gebeurt er iets buiten je macht waardoor je niet kan komen ( sporten), dan schorten we je afspraak op. Dit doen we echter maar eenmalig per maand en de geldigheid van je lidmaatschap wordt niet verlengd.
- Bij kleine blessures (bijvoorbeeld een verstuikte enkel, stijve nek of verrekte pols) of spierpijn, gaan afspraken en trainingen gewoon door, uiteraard in aangepaste vorm. Ook het lidmaatschap loopt gewoon door.
- Bij zware blessures of een ernstige ziekte, neem je contact op met je trainer/ coach. Na overhandiging van een doktersverklaring, wordt er in overleg naar een passende oplossing voor de trainingen gezocht of wordt het lidmaatschap voor de duur van de blessure of ziekte opgeschort.
Groepstrainingen
- Bij te laat afmelden of een ‘no show’ voor een groepsles door ziekte of onmacht ben je je credit kwijt en kan de les niet ingehaald worden.
- Wil je je inschrijving aan een lesuur verplaatsen naar een ander moment van de dag, maar ben je te laat om vrijblijvend uit te schrijven, dan kun je contact zoeken met de betreffende trainer of de administratie met de vraag om je inschrijving om te zetten. Pas bij een bevestiging kun je er vanuit gaan dat we je bericht hebben ontvangen en je in hebben geschreven voor een andere les.
- Bij kleine blessures (bijvoorbeeld een verstuikte enkel, stijve nek of verrekte pols) of spierpijn, mag je deelnemen aan een groepsles, uiteraard in aangepaste vorm. Ook het lidmaatschap loopt gewoon door.
- Bij zware blessures of een ernstige ziekte, neem je contact op met je trainer/ coach. Na overhandiging van een doktersverklaring, wordt er in overleg naar een passende oplossing voor de trainingen gezocht of wordt het lidmaatschap voor de duur van de blessure of ziekte opgeschort.
Resultaten
Op alle diensten van CrossFit YouAct, gelet op het doel van de dienst, ligt de plicht jou zo goed mogelijk te begeleiden gedurende de dienstverlening door het inschakelen van een gekwalificeerd persoon. CrossFit YouAct is gehouden haar verplichtingen na te komen, maar garandeert niet dat met haar werkzaamheden het beoogde resultaat zal worden bereikt. CrossFit YouAct kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het door jou niet behalen van gewenst resultaat. Het succes is mede afhankelijk van jouw inzet.
Openingstijden
- CrossFit YouAct behoudt zich het recht voor om openingstijden te wijzigen.
- Op officiële of erkende feestdagen mag CrossFit YouAct de deuren sluiten of de openingstijden aanpassen.
- Bij teambuilding activiteiten of opleidingsmomenten voor trainers heeft YouAct het recht om openingstijden te wijzigen.
- Kijk op de website voor de meest recente openingstijden.
Lesrooster
- CrossFit YouAct behoudt zich het recht voor om roosters voor onder andere lessen, personal trainingen, target trainingen en goal reviews te wijzigen.
- Op officiële of erkende feestdagen mag CrossFit YouAct de deuren sluiten of de lestijden aanpassen.
- CrossFit YouAct behoudt zich het recht geplande diensten uit te stellen, te wijzigen en/of af te lasten in verband met een naar het oordeel van CrossFit YouAct te gering aantal deelnemers, vakantie, ziekte verzuim van de instructeur, enige vorm van overmacht of andere door CrossFit YouAct te bepalen omstandigheden.
- Bij langdurige afwezigheid van een CrossFit trainer van CrossFit YouAct zal CrossFit YouAct geheel onverplicht zo spoedig mogelijk proberen zorg te dragen voor een normale voortgang van de lessen.
Financieel
- YouAct heeft het recht om prijzen van diensten en producten op elk moment te wijzigen.
- Wijziging van prijzen voor lopende abonnementen wordt uiterlijk zes weken vooraf schriftelijk aangekondigd.
- Wanneer verschuldigde gelden via SEPA automatische incasso worden afgeschreven dien je ervoor te zorgen dat er steeds voldoende saldo op het opgegeven rekeningnummer staat zodat de incasso kan plaatsvinden. Indien de verschuldigde bedragen niet binnen 14 kalenderdagen zijn voldaan, word je voor de laatste keer in de gelegenheid gesteld om zelf het verschuldigde bedrag te voldoen.
- Indien je na een periode van vier weken nog steeds in gebreke gebleven bent, worden de vordering en alle nog te incasseren termijnen van het abonnement uit handen gegeven. Alle kosten die hiervoor gemaakt worden zijn voor jou.
Persoonsgegevens
- CrossFit YouAct respecteert jouw privacy en wij zorgen er dan ook voor dat de persoonlijke informatie die je aan ons doorgeeft wordt verwerkt in overeenstemming met de geldende privacywetgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevens bescherming (AVG). Je kunt hier meer over lezen in het privacystatement van CrossFit YouAct op https://www.youact.nl/privacybeleid/.
- CrossFit YouAct verwerkt jouw persoonsgegevens op een wijze en voor de doeleinden zoals hieronder nader omschreven: facturatie, debiteuren administratie, klachtenafhandeling en geschillenbeslechting, voor marktonderzoek en commerciële doeleinden zoals verkoopactiviteiten met betrekking tot de diensten van CrossFit YouAct.
- Je hebt een inzage, correctie en verzetrecht met betrekking tot de van jouw verwerkte persoonsgegevens, evenals het recht op verwijdering van jouw gegevens. CrossFit YouAct kan voor een inzage, het doorvoeren van correcties en/of het behandelen van een verzet kosten in rekening brengen tot het wettelijk maximum. Je kan een bezwaar tegen verwerking van je persoonsgegevens, en verzoeken tot inzage, correctie, verzet en/of verwijdering, richten aan admin@youact.nl.
- Veranderingen m.b.t. de persoonlijke situatie van het lid (bijv. adres-, bank-, of contactgegevens) dienen direct door de klant via SportBit gewijzigd te worden. Bij het niet tijdig doorgeven van deze wijzigingen is de klant zelf verantwoordelijk voor eventuele extra kosten, bijvoorbeeld ten gevolge van betalingsachterstanden en/of het niet op de hoogte zijn van prijsverhogingen.
Aanvullende Voorwaarden Groepstrainingen
Een lidmaatschap voor CrossFit groepstrainingen kan bestaan uit een maandabonnement en/ of een rittenkaart. Aanvullend op een maandabonnement kunnen er losse trainingen worden bijgekocht. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beheer van je lidmaatschap, dit doe je via SportBit.
Lidmaatschap
Abonnementen
- Opzegging: het lidmaatschap geldt voor onbepaalde tijd en loopt tot wederopzegging. Indien je het lidmaatschap niet tijdig opzegt, wordt deze automatisch met dezelfde periode verlengd.
- Opzegtermijn: voor het maandabonnement geldt een opzegtermijn van één volledige kalendermaand. Voorbeeld: Op 15 januari zeg je je maandabonnement op via SportBit. Je lidmaatschap stopt dan per 1 maart.
- Downgraden & upgraden: een downgrade of upgrade van een maandabonnement is mogelijk. Je kunt op elk moment je lidmaatschap upgraden of downgraden. Dit dient via SportBit te geschieden.
- Downgrade: een downgrade gaat in na één volledige kalendermaand. Voorbeeld: Downgrade je je abonnement per 15 januari, dan gaat de downgrade in per 1 maart.
- Upgrade: een upgrade van je abonnement kan per direct plaatsvinden of op een door jou gekozen moment in de toekomst.
- Pauzeren: een maandabonnement kan alleen per e-mail gepauzeerd worden via admin@youact.nl. De minimum pauzeperiode is vier weken en de maximale pauzeperiode is 12 weken. Na de pauzeperiode wordt je lidmaatschap weer automatisch geactiveerd. De volgens artikel 2 beschreven opzegtermijn gaat dan weer van kracht. Een pauzeperiode kan niet worden verrekend met terugwerkende kracht.
Let op! Bij het pauzeren wordt (een deel van) de pauzeperiode nog in rekening gebracht. Op het moment van activeren wordt het te veel betaalde bedrag verrekend op de eerstvolgende termijn.
Alle reserveringen voor groepslessen, die op of na de startdatum van de pauzeperiode liggen, worden automatisch verwijderd.
Rittenkaarten
- Geldigheid: een rittenkaart voor 10 groepslessen heeft een geldigheid van 6 maanden na de aanschafdatum.
- Opzeggen, pauzeren of verlengen: het is niet mogelijk om de geldigheid van een rittenkaart tussentijds te pauzeren, op te zeggen of verlengen.
- Persoonsgebonden: alle rittenkaarten groepslessen zijn strikt persoonlijk en kunnen niet aan anderen worden uitgewisseld.
Aan- en afmelden groepstrainingen
Onderstaande voorwaarden zijn zowel op abonnementen als op rittenkaarten van toepassing.
- Aanmelden groepstraining: je kunt je tot 28 dagen vooruit inschrijven voor groepslessen. Inschrijving dient ten alle tijden via SportBit te gebeuren. Je kunt je tot één minuut voor de start van de groepsles aanmelden.
- Afmelden groepstraining: voor de eerste twee ochtendlessen (ma t/m zo) kun je vrijblijvend uitschrijven tot 12 uur voor de start van de training. Schrijf je je binnen 12 uur uit, dan raak je de les (credit) kwijt. Voor de overige lessen kun je tot 4 uur voor de start van een training vrijblijvend uitschrijven. Schrijf je je binnen 4 uur uit, dan raak je de les (credit) kwijt.
- Wachtlijst groepstraining: zit een les vol, dan wordt je bij inschrijving voor die les op een wachtlijst gezet. Komt er uiterlijk vier uur voor de start van een les, of 12 uur voor de start van de eerste twee ochtend lessen plek vrij, dan wordt de eerste op de wachtlijst automatisch ingeschreven. Die persoon ontvangt hierover bericht via SportBit. Wanneer er binnen vier/ twaalf uur voor een les een plek vrij komt, ontvangt iedereen op de wachtlijst een bericht. Degene die als eerste reageert heeft de plek.
Aanvullende Voorwaarden Personal Training
Lidmaatschap
Personal training kan worden afgenomen in de vorm van een rittenkaart of een losse sessie. Na een gesprek met één van onze trainers activeren wij het product voor je. Je kunt dit dus niet zelf doen via SportBit.
Rittenkaarten
- Geldigheid: je kiest het aantal personal trainingen per week (1, 2 of 3), de duur van de sessie (30 of 60 minuten) en het aantal weken (4, 8, 12, 16 of 24 weken). Bijvoorbeeld: 2 trainingen per week van ieder 30 minuten x 8 weken = 16 trainingen. Je kunt deze 16 trainingen verdelen over 8 weken. Omdat het misschien niet altijd mogelijk of verstandig is om alle trainingen binnen 8 weken uit te voeren hebben we de geldigheid van alle rittenkaarten met 25% verlengd. Een rittenkaart van 8 weken is dus 10 weken geldig. De geldigheidsperiode gaat in vanaf de start van de eerste sessie.
- Aanmelden: je schrijft je voor een personal training in via SportBit. Je kunt je trainingen al voor de gehele periode vooruit plannen. In het rooster zie je wanneer een trainer beschikbaar is. Je krijgt een hoofdcoach aangewezen, bij voorkeur doe je de meeste trainingen bij deze coach. Je mag je trainingen echter ook inplannen bij een andere coach. Aanmelden voor een training kan tot uiterlijk 24 uur voor de start van de training.
- Verzetten: tot 24 uur voor aanvang van een training kun je vrijblijvend je training verzetten naar een ander uur en/of dag. Je schrijft jezelf uit en in via Sportbit. YouAct biedt geen garantie dat er nog een beschikbaar uur is op een voor jou geschikt moment. Wil je binnen 24 uur voor aanvang van je training proberen te verzetten binnen dezelfde week, stuur dan even een berichtje naar de administratie via admin@youact.nl zodat wij je training kunnen omboeken. We kunnen niet garanderen dat de administratie je bericht op korte termijn beantwoordt en of er ruimte is om de afspraak te verzetten.
- Afmelden: commitment vinden we belangrijk. Mocht je een afspraak niet kunnen nakomen, dan mag deze tot één week voorafgaand aan de afspraak nog verplaatst worden. Indien je binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak afzegt, wordt dit beschouwd als een afgewerkte training die niet meer ingehaald kan worden.
- Te laat: personal training-sessies beginnen en eindigen op het geplande tijdstip. Indien de sessie buiten de schuld van CrossFit YouAct om later start dan gepland, is dat geen reden om de duur van de sessie uit te breiden buiten de geplande tijd.
- Persoonsgebonden: de trainingen zijn persoonsgebonden dus niet uitwisselbaar met anderen.
Losse sessie
- Geldigheid: een losse sessie dient na aanschaf binnen 2 weken ingepland te worden.
- Aanmelden: je schrijft je voor een personal training in via SportBit. Je kunt je trainingen tot twee weken vooruit plannen. In het rooster zie je wanneer een trainer beschikbaar is. Aanmelden voor een training kan tot 24 uur voor de start van de training.
- Verzetten: tot 24 uur voor aanvang van een training kun je vrijblijvend je training verzetten naar een ander uur en/of dag. Je schrijft jezelf uit en in via Sportbit. Wil je binnen 24 uur voor aanvang van je training proberen te verzetten binnen dezelfde dag, stuur dan even een berichtje naar de betreffende trainer zodat hij/zij je training kan omboeken. Dit is geen garantie tot succes, het is mogelijk dat de trainer niet tijdig genoeg kan reageren en/of dat er geen plek meer vrij is.
- Afmelden: commitment vinden we belangrijk. Mocht je een afspraak niet kunnen nakomen, dan mag deze tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak nog verplaatst worden. Indien je binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak afzegt, wordt dit beschouwd als een afgewerkte training die niet meer ingehaald kan worden.
- Te laat: personal training-sessies beginnen en eindigen op het geplande tijdstip. Indien de sessie buiten de schuld van CrossFit YouAct om later start dan gepland, is dat geen reden om de duur van de sessie uit te breiden buiten de geplande tijd.
- Persoonsgebonden: de trainingen zijn persoonsgebonden dus niet uitwisselbaar met anderen.
Trainer/ coach
- Het trainingsprogramma staat centraal. Je wordt gekoppeld aan een hoofdcoach, maar je kunt begeleid worden door verschillende trainers van CrossFit YouAct.
- Als de trainer/ coach afwezig is, mag je ervan uitgaan dat er een goede vervanger komt. In het geval er geen vervanger beschikbaar is, worden zowel de betalingen als de trainingen opgeschort totdat een trainer/coach de trainingen kan hervatten.
Aanvullende Voorwaarden Personal Program
Wanneer je aangeeft graag doelgericht te willen werken, met een eigen trainingsprogramma en buiten de groepslessen om dan kun je een vrijblijvend gesprek aanvragen bij een van onze trainers. Samen met de trainer kun je overleggen of een personal program bij jou past. Een personal program bestaat uit een doelgericht trainingsprogramma, personal training sessies, online coaching en zelfstandig trainen bij YouAct. De frequentie en tijdsduur van de verschillende sessies worden samen met de trainer bepaald.
Lidmaatschap
Een personal program bestaat uit twee rittenkaarten, één voor personal training en één voor de zelfstandige trainingen (target trainingen). Na een gesprek met één van onze trainers activeren wij de producten voor je. Je kunt dit dus niet zelf doen via Sportbit.
- Geldigheid: Vooraf bepaal je de startdatum, duur en frequentie van je programma. Je spreekt bijvoorbeeld af om een programma van 12 weken te starten. Je rittenkaarten zijn 25% langer geldig dan deze afgesproken periode. Dit komt in het voorbeeld neer op een totale geldigheidsduur van 15 weken. Daarna heb je nog steeds toegang tot het programma, maar vervallen de credits die je niet gebruikt hebt voor het zelfstandig trainen en/of personal trainingen. Ook de (online) coaching stopt.
- Aanmelden: je bent zelf verantwoordelijk voor het inplannen van je personal- en target trainingen, dit doe je via de roosters in Sportbit. Je kunt jezelf al voor de gehele periode vooruit inschrijven.
- Verlengen: tegen betaling kun je het programma verlengen. Je kunt hierbij met je coach weer kiezen uit de verschillende rittenkaarten en/of losse sessies.
- Pauzeren: je kunt je programma eenmalig pauzeren. De minimum pauze termijn is 2 weken, daarna wordt je programma automatisch weer gestart. Let op! Als je pauzeert vervallen al je geplande lessen niet automatisch. Zorg er dus voor dat je je op tijd uitschrijft voor zowel de personal- als target trainingen gedurende de pauzeperiode. Om te pauzeren stuur je een email naar admin@youact.nl.
- Opzeggen: je kunt tussentijds altijd stoppen met het programma, echter restitueren we de betaling van de gemiste trainingen niet.
Het trainingsprogramma
- In het eerste gesprek vraagt de trainer al zoveel mogelijk informatie uit om een passend trainingsprogramma te schrijven.
- Voorafgaand aan het opstellen en/of personaliseren van een trainingsprogramma doet de trainer een nulmeting met je in de vorm van een personal training. Daarna heeft de trainer maximaal 5 werkdagen de tijd nodig om de resultaten te verwerken en het programma naar je op te sturen.
- Het trainingsprogramma wordt toegewezen door een trainer van CrossFit YouAct. De trainer kan een volledig nieuw programma opstellen of gebruikmaken van bestaande programma’s opgesteld door CrossFit YouAct of door andere partijen. Wanneer de trainer een bestaand programma gebruikt kan de trainer het programma aanpassen aan jouw niveau en behoefte.
- Je kunt de trainer eenmalig voorafgaand aan de eerste sessie feedback geven op het trainingsprogramma, de trainer neemt dan je feedback in overweging en maakt eventueel aanpassingen aan je programma. Hier neemt de trainer maximaal een half uur de tijd voor.
- Het trainingsprogramma wordt digitaal met je gedeeld via Google Drive.
- Het programma omvat voldoende instructies en video’s om, in combinatie met personal training sessies, de trainingen zelfstandig uit te kunnen voeren.
- Je bent als atleet zelf verantwoordelijk voor het bijhouden van je trainingsresultaten.
Personal training
- Een personal program wordt altijd gecombineerd met personal trainingen om je zo goed mogelijk te kunnen begeleiden. Samen met de trainer wordt de frequentie en duur van deze personal training sessies bepaald. Begeleiding tijdens deze sessie kan bijvoorbeeld bestaan uit:
- Doorspreken van de afgelopen trainingsperiode.
- Doorspreken van de toekomstige trainingsperiode.
- Het geven van techniek tips eventueel in de vorm van video-analyse.
- Het maken van aanpassingen aan het trainingsprogramma.
- Het testen en evalueren van het huidige niveau.
Personal training wordt in een personal program afgenomen in de vorm van een rittenkaart. Na een gesprek met één van onze trainers activeren wij het product voor je. Je kunt dit dus niet zelf doen via SportBit. Op de rittenkaarten gelden de aanvullende voorwaarden voor personal training.
Online coaching
- Wanneer je het programma gestart bent kun je je trainingsdata bijhouden in het Google Drive document. Daarbij kun je opmerkingen plaatsen over jezelf en de training. Wanneer dit als reactie wordt geplaatst in het document dan ontvangt je trainer hier een e-mail over. De trainer geeft indien nodig een reactie binnen 2 werkdagen.
- De trainer kan met je contact opnemen per e-mail, Whatsapp of telefoon wanneer je een tijdje niet getraind hebt, je geen data registreert in Google Drive of wanneer de trainer je om andere redenen even wil spreken.
- Wanneer jij of de trainer denkt uitgebreide (online) coaching (30 minuten of langer) nodig te hebben kan dit als een (extra) personal training sessie worden ingepland. Hiervoor worden onze personal training tarieven in rekening gebracht.
Zelfstandig trainen
- Je krijgt credits om je trainingsmomenten in te plannen. Deze credits zijn alleen te gebruiken voor zelfstandig trainen en niet uit te wisselen onder andere personen.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor het plannen van je trainingen, dit doe je via een specifiek rooster in SportBit.
- Je dient je voor voldoende tijd in te plannen, duurt je training langer dan de gereserveerde tijd, geef het dan ten eerste door aan je trainer. Dan kan hij/zij je programma aanpassen. Is er nog voldoende ruimte na je reservering dan mag je de training afmaken buiten je reserveringstijd. Je hoeft hiervoor niks te doen en er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
- Ga netjes om met de materialen, ruim al je spullen na de training netjes op. Gaat er per ongeluk iets kapot, meld dit dan direct. Er worden dan geen kosten naar jou in rekening gebracht en wij kunnen ervoor zorgen dat het gerepareerd wordt.
Trainer/ coach
- Het trainingsprogramma staat centraal. Je wordt gekoppeld aan een hoofdcoach, maar je kunt begeleid worden door verschillende trainers van CrossFit YouAct.
- Als de trainer/ coach afwezig is, mag je ervan uitgaan dat er een goede vervanger komt. In het geval er geen vervanger beschikbaar is, worden zowel de betalingen als de trainingen opgeschort totdat een trainer/coach de trainingen kan hervatten.
Aanvullende Voorwaarden Voedingscoaching
Lidmaatschap
Ben je geïnteresseerd in voedingscoaching dan plannen we graag eerst een vrijblijvend gesprek met je in. Voor nieuwe klanten kan dit via de intakeplanner of het inloopspreekuur. Leden van CrossFit YouAct kunnen hiervoor ook een goal review inplannen. Voor voedingscoaching heb je de keuze uit drie onboarding pakketten, daarna werken we met losse sessies. Wil je laagdrempelig een stok achter de deur houden dan kun je een abonnement nemen op onze applicatie om je eetpatroon bij te houden en hier online feedback op te krijgen van onze voedingscoach. Een aantal keer per jaar worden er nutrition challenges gehouden, dit zijn groepssessies in een pakketvorm, hiervoor is geen intakegesprek nodig.
Onboarding pakketten
- Geldigheid:
- Set & check: twee sessies van 60 minuten (8 weken geldig).
- 3 maanden pakket: 2 x 60 minuten sessies en 4 x 30 minuten sessies (16 weken geldig).
- Half jaar pakket: 2 x 60 minuten sessies en 8 x 30 minuten sessies (32 weken geldig)
- Aanmelden: Wij activeren het gekozen pakket voor je. Je schrijft je voor een persoonlijke voedingsessie in via het rooster in SportBit. Je kunt al je sessies uit je pakket vooruit plannen. Aanmelden voor een sessie kan tot 24 uur voor de start van de sessie.
- Verzetten: tot 24 uur voor aanvang van een training kun je vrijblijvend je sessie verzetten naar een ander uur en/of dag. Je schrijft jezelf uit en in via Sportbit. Wil je binnen 24 uur voor aanvang van je training proberen te verzetten binnen dezelfde dag, stuur dan even een berichtje naar de betreffende coach zodat hij/zij je training kan omboeken. Dit is geen garantie tot succes, het is mogelijk dat de coach niet tijdig genoeg kan reageren en/of dat er geen plek meer vrij is.
- Afmelden: commitment vinden we belangrijk. Mocht je een afspraak niet kunnen nakomen, dan mag deze tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak nog verplaatst worden. Indien je binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak afzegt, wordt dit beschouwd als een afgewerkte training die niet meer ingehaald kan worden.
- Pauzeren: in principe kan je traject altijd doorgaan, zelfs op afstand, wanneer je het heel druk hebt, je ziek bent of heel veel feestjes hebt. Dit zijn juist momenten waarop je eetpatroon uitgedaagd wordt en waarin je samen met je coach kan kijken hoe je hiermee om gaat. Alleen wanneer het onverantwoord is om met je eetpatroon bezig te zijn (denk aan een eetstoornis) dan kan het traject met een doktersverklaring gepauzeerd worden.
- Beëindiging: je coach behoudt het recht het traject vroegtijdig te beëindigen. De misgelopen sessies zullen dan financieel worden gecompenseerd.
- Applicatie: tijdens de onboarding pakketten voor 3 en 6 maanden maken we gebruik van een applicatie waarin je je voedingspatroon kan registreren. Meer algemene voorwaarden voor het gebruik van de applicatie vind je hieronder.
Losse sessie
Na het volgen van een onboarding traject of nutrition challenge is het mogelijk om losse sessies te boeken. Daarnaast kunnen losse sessies ook gebruikt worden als aanvulling op een onboarding, challenge of abonnement als je intensiever begeleid wilt worden. Je koopt de sessies via SportBit.
- Geldigheid: een losse sessie dient na aanschaf binnen 2 weken ingepland te worden.
- Aanmelden: je schrijft je voor een coaching sessie in via SportBit. Je kunt je sessie tot twee weken vooruit plannen. In het rooster zie je wanneer een coach beschikbaar is. Aanmelden voor een sessie kan tot 24 uur voor aanvang.
- Verzetten: tot 24 uur voor aanvang van een sessie kun je vrijblijvend je sessie verzetten naar een ander uur en/of dag. Je schrijft jezelf uit en in via Sportbit. Wil je binnen 24 uur voor aanvang van je sessie proberen te verzetten binnen dezelfde dag, stuur dan even een berichtje naar de betreffende coach zodat hij/zij je sessie kan omboeken. Dit is geen garantie tot succes, het is mogelijk dat de coach niet tijdig genoeg kan reageren en/of dat er geen plek meer vrij is.
- Afmelden: commitment vinden we belangrijk. Mocht je een afspraak niet kunnen nakomen, dan mag deze tot 24 uur voorafgaand aan de afspraak nog verplaatst worden. Indien je binnen 24 uur voorafgaand aan de afspraak afzegt, wordt dit beschouwd als een afgewerkte sessie die niet meer ingehaald kan worden.
- Te laat: sessies beginnen en eindigen op het geplande tijdstip. Indien de sessie buiten de schuld van CrossFit YouAct om later start dan gepland, is dat geen reden om de duur van de sessie uit te breiden buiten de geplande tijd.
- Persoonsgebonden: de sessies zijn persoonsgebonden dus niet uitwisselbaar met anderen.
Nutrition Challenge
Een nutrition challenge bestaat uit groepssessies vooraf gepland op vaste momenten met een begin- en einddatum.
- Afwezigheid: bij afwezigheid om wat voor reden dan ook vindt er geen financiële restitutie plaats. Indien gewenst kun je de gemiste sessie inhalen in een één op één sessie, hiervoor worden de reguliere tarieven voor één op één coaching in rekening gebracht.
- Persoonsgebonden: de sessies zijn persoonsgebonden dus niet uitwisselbaar met anderen.
- Te laat: sessies beginnen en eindigen op het geplande tijdstip. Indien de sessie buiten de schuld van CrossFit YouAct om later start dan gepland, is dat geen reden om de duur van de sessie uit te breiden buiten de geplande tijd.
- Applicatie: tijdens de challenge maken we gebruik van een applicatie waarin je je voedingspatroon kan registreren. Meer algemene voorwaarden voor het gebruik van de applicatie vind je hieronder.
Nutrition tracking app
Om je voedingspatroon bij te kunnen houden en hierop online feedback te krijgen van een van onze voedingsdeskundigen kun je gebruikmaken van ons maandabonnement op een applicatie.
- We verwachten dat je de applicatie naar eerlijkheid en volledigheid invult.
- Je kunt via de applicatie korte vragen stellen aan de voedingsdeskundige.
- Eén keer per twee weken kijkt de voedingsdeskundige mee in de applicatie om feedback te geven op je voedingspatroon en zal hij/zij korte vragen beantwoorden. Heb je naar aanleiding van de feedback nog een aanvullende vraag dan beantwoord de deskundige die twee weken later. Kun je zo lang niet wachten plan dan een één op één sessie in met de voedingsdeskundige, hiervoor worden de reguliere tarieven voor één op één coaching in rekening gebracht.
- Opzegging: het lidmaatschap op de applicatie geldt voor onbepaalde tijd met een minimum van drie maanden en loopt tot wederopzegging. Indien je het lidmaatschap niet tijdig opzegt, wordt deze automatisch met dezelfde periode verlengd. Opzegging geschiedt via nutrition@youact.nl.
- Opzegtermijn: voor het maandabonnement geldt een opzegtermijn van één volledige kalendermaand. Voorbeeld: Op 15 januari zeg je je maandabonnement op via SportBit. Je lidmaatschap stopt dan per 1 maart.