CrossFit Olympisch Weightlifting

Ook met het Olympisch gewichtheffen ontwikkel je jezelf in alle 10 fysieke vaardigheden die we erkennen. In deze training ga je dieper in op het beheersen van de halterstang in de Clean & Jerk en de Snatch. De twee wedstrijdonderdelen die je ook op de Olympische spelen terug ziet. Daarnaast zijn er een berg aan aanvullende oefeningen die een Olympisch gewichtheffer doet. Het doel is niet alleen om zo zwaar mogelijk te tillen, maar juist om met de juiste technieken zo efficiënt mogelijk een gewicht boven je hoofd te brengen. Tijdens deze training maken we ook regelmatig gebruik van video analyses en krijg je direct van ons feedback over je uitvoering. De Olympisch gewichtheffer krijgt drie beurten per onderdeel waarin hij/zij mag opbouwen naar zijn/haar maximale gewicht voor de oefeningen. Tussen de beurten zit meestal voldoende rust om te herstellen. Cardiovasculaire conditie en het kunnen dealen met vermoeidheid is tijdens een wedstrijd minder van belang. Wil een gewichtheffer echter sterker en beter worden dan zal hij in de training veel vaker een gewicht moeten tillen. Daarbij, een CrossFitter voert de Olympische gewichthefonderdelen veel vaker achter elkaar uit met minder rust en vaak met minder gewicht. Daarnaast wordt dit gecombineerd met oefeningen uit andere onderdelen. Dit kost veel meer cardiovasculaire conditie! Onze gewichthef trainingen zijn daarom iets minder gericht op het verbeteren van de cardiovasculaire conditie dan een CrossFit WOD training, maar wel meer dan in vergelijking met een traditionele gewichthef training. 


Snel beginnen?

Wil je graag kennismaken met CrossFit YouAct? Schrijf je dan in op de wachtlijst. Wij nemen contact met jou op zodra er plek is.

Wachtlijst


Contact

CrossFit Youact
Kanaaldijk Noord 17
5613 DH Eindhoven

Tel: 06 41 56 43 90 of 06 51 80 08 22
info@youact.nl